همچنین توجه داشته باشید این سیستم صرفا برای پشتیبانی کاربران و بوده و برای ثبت نام و یا تغییر رمز عبور باید از پورتال کاربران اقدام بفرمائید
دی ۲۳ |
معرفی بیگ بلو باتن (BBB)
ارسال شده توسط hkh در ۲۳ دی ۱۳۹۹ ۰۳:۳۱ بعد از ظهر |
برنامه بیگ بلو باتن یا BBB ابزاری جهت برگزاری وب کنفرانس و کلاسهای آنلاین می باشد و برخلاف ادوب کانکت، هسته اصلی آن اوپن سورس است و از زبان فارسی به خوبی پشتیبانی می کند. big blue button به سادگی امکان اشتراک گذاری صدا، تصویر، اسلاید و حتی صفحه نمایش را برای شما فراهم می کند. برای استفاده از big blue button، نیازی نیست نرم افزار خاصی بر روی رایانه یا موبایل خود نصب کنید. فقط کافیست مرورگر را باز کنید و وارد کلاس آنلاین شوید. .تاریخچه و ویژگی های BigBlueButtonمقایسه نرم افزار های بیگ بلو باتن و ادوب کانکتنوشته معرفی بیگ بلو باتن (BBB) اولین بار در مجله تخصصی آموزش و توسعه منابع انسانی ایده. پدیدار شد. ادامه مطلب » | |
دی ۱۵ |
چک لیستی ضروری برای جلسات بازخورد
ارسال شده توسط hkh در ۱۵ دی ۱۳۹۹ ۰۲:۲۴ بعد از ظهر |
جلسات بازخورد یکی از ناجورترین جلسه هایی است که مدیران و اعضای تیم مجبور به حضور در آن هستند. انجام این جلسه بدون آمادگی ممکن است به نتایج فاجعه باری منجر شود. لذا ایجاد یک ساختار و پیروی از قوانین مشخصی می تواند برای هدایت این جلسات توسط مدیران راهگشا باشد. نحوه برگزاری یک جلسه بازخورد موثر:قبل از جلسات بازخوردهدف از این بازخورد را تعیین کنید
در طول جلسات بازخورددرباره عملکرد وی از او پیشنهاد و نظر بخواهید به عنوان مثال ممکن است در مورد کارمندی این تصور را داشته باشید که وی برای انجام کارهای ساده هم کند است. از طرف دیگر او ممکن است دو بار همه چیز را بررسی کند تا مطمئن شود خطایی وجود ندارد. بستگی به این دارد که عملکرد را از کدام منظر قضاوت کنید. پیشنهادات و مشاهدات خود را در مورد عملکرد وی به اشتراک بگذارید در مثال فوق ممکن است کارمند برخلاف نظر شما از عملکرد خود راضی باشد. باید به وی نشان دهید چگونه بهره وری تیم به توانایی هر عضو در پایبندی به ضرب الاجل بستگی دارد. روی عملکرد فرد تمرکز کنید نه خصوصیات شخصی به حس و تاثیری که در برخوردهای اولیه از فردی گرفته اید کفایت نکنید. اجازه دهید عملکرد او به جای خصوصیات اخلافی او صحبت کند. بعداً ممکن است بدون تأثیر بر عملکرد وی پیشنهاداتی برای بهبود جنبه های شخصیتی او ارایه دهید. از تاثیر آموزش بر بهبود عملکرد غافل نشوید از آنها سوال کنید که آیا برای تسلط بر مهارت های خاصی که می تواند عملکرد آنها را افزایش دهد ، به آموزش نیاز دارند؟ اگر مطمئن نیستند یا نمی توانند فواید آن را درک کنند، به آنها نشان دهید که چگونه می توانند از چنین فرصتی برای صعود به نردبان موفقیت استفاده کنند. از کارمندان بپرسید چطور میتوانید به بهبود عملکرد آنها کمک کنید آنها ممکن است هنگام درخواست کمک از شما احساس ترس کنند. ابتکار عمل را به دست بگیرید و از آنها بپرسید که چگونه می توانید به افزایش بهره وری بیشتر کمک کنید. راهنمایی های لازم را به آنها بدهید و کمک کنید موانع بازدارنده برای دستیابی به تمام توانشان برطرف شود.
بعد از جلسات بازخوردنظرات خود را جمع بندی کنید کل بازخوردی را که داده اید و همچنین دریافت کرده اید خلاصه و جمع بندی کنید. به او بگویید که هر آنچه در مورد آن بحث شده است مورد توجه شما بوده و هر دو طرف باید تلاش کنند تا عملکرد بهتری داشته باشند. یک برنامه عملیاتی ایجاد کنید بازخورد فقط زمانی می تواند مفید باشد که شما یک برنامه عملیاتی برای رسیدگی به موضوعات داشته باشید. این طرح را با جزئیات ارائه کنید تا فرد در مورد کارهایی که باید در یک زمان خاص انجام شود و هدف نهایی از انجام آن فعالیت شفافیت کامل داشته باشید. بعد از مدت کوتاهی پیگیری کنید در فواصل تعیین شده، پیگیری کنید تا ببینید که تاکنون چگونه پیشرفت کرده اند و آیا از برنامه عملیاتی انحرافی وجود دارد و در این صورت، اقدامات اصلاحی در پیش بگیرید. برای بازخورد خود، بازخورد درخواست کنید! ارائه بازخورد نسبتاً آسان است زیرا بیشتر ما مدام این کار را انجام می دهیم. اما برای فهمیدن اینکه آیا واقعاً مفید است یا نه ، مستقیماً از گیرنده بازخورد بپرسید که آیا همه اینها منطقی است و آیا او اصلاً معتقد است که این کار برای او مفید خواهد بود؟ نوشته چک لیستی ضروری برای جلسات بازخورد اولین بار در مجله تخصصی آموزش و توسعه منابع انسانی ایده. پدیدار شد. ادامه مطلب » | |
دی ۰۹ |
اصول طراحی آزمون های الکترونیکی
ارسال شده توسط hkh در ۰۹ دی ۱۳۹۹ ۱۰:۴۱ قبل از ظهر |
تخصیص زمان شروع پایان آزمون در سامانه برای اینکه فراگیران آزادی عمل کمتری داشته و برای پاسخگویی درگیر محدودیت زمانی باشند تا از حواس پرتی ها و تلاش برای تقلب در آزمون منصرف شوند ، تخصیص زمان شروع و پایان و دادن مهلت پاسخگویی برای سوالات بسیار مفید و تاثیرگذار خواهد بود. پس هیچگاه زمان شروع پایان آزمون را چیزی غیر واقعی و طولانی مدت تنظیم نکنید . استفاده از قابلیت نمایش تصادفی سوالات سعی کنید تعداد سوالات بیشتری در هنگام طراحی آزمون آنلاین وارد سامانه کنید و در انتها از نمایش تصادفی سوالات استفاده کنید. در هنگام طراحی آزمون آنلاینالف: در سوالات چهارگزینهای :
ب ) در سوالات کامل کردنی یا کوتاه پاسخ :
ج ) در سوالات تشریحی و انشایی :
نکات ادبی و دستور زبانی طراحی آزمون آنلاین
نکات فنی و اصولی طراحی آزمون آنلاین
نوشته اصول طراحی آزمون های الکترونیکی اولین بار در مجله تخصصی آموزش و توسعه منابع انسانی ایده. پدیدار شد. ادامه مطلب » | |