پرتال مشتریان ایده
 شاخه های اخبار
(14)اخبار ایده (3)آزمون (2)یادگیری الکترونیکی (40)مقاله (2)مفاهیم و اصطلاحات (4)مدیریت عملکرد (4)مدیریت آموزش (11)منابع انسانی (1)WFH (2)دور کاری (1)اخلاق حرفه ای (1)مدل گانیه (1)يادگيری اثربخش (1)دلبستگی شغلی (1)دکتر سعید سپهری (1)کتاب استاندارد بین المللی (1)simple wikipedia (1)wikipedia (1)ویکی پدیا (1)ویکی پدیا ساده (1)پسا کرونا (1)کرونا (1)یادگیری مادام العمر (1)LMS (1)سامانه یادگیری الکترونیکی (1)رفتار حرفه‌ ای (1)رفتار حرفه‌ ای در کار (1)اعتیاد به کار (1)انزوا در زمان دور کاری (1)ایده (1)دانش بنیان (1)یادگیری خودگام (1)ROI (1)معرفی کتاب (1)شناسه یکتای پشتیبانی (2)Adobe Connect (1)اپ ایده (1)اپلیکشن موبایل ایده (1)شهروندی دیجیتال (1)مدیریت استخدام (1)جلسات بازخور (2)عادت‌های موفقیت (5)یادگیری (7)آموزش (3)BIGBLUEBUTTON (1)سازندگی (1)سازنده گرایی (1)آزمون الکترونیکی (1)طراحی آزمون (1)جلسات بازخورد (2)فناوری (1)بیگ بلو باتن (1)Flash (1)فلش (2)آموزش الکترونیکی (1)اصلاح قانون چک (1)تحول چک (1)تغییر قرن (1)سال 1400 (1)Virtual Reality (1)واقعیت مجازی (1)یادگیری ترکیبی (1)یادگیری تلفیقی (1)تغذیه سالم (1)SMART (1)اهداف SMART (1)مدل های شایستگی کارکنان (1)Blockchain (1)بلاک چین (1)Portfolio (1)پورتفولیو (1)توانمندسازی کارکنان (1)خلق توانمندی (1)مدیر منابع انسانی (1)ویژگی‌های مدیر منابع انسانی
لطفا برای ورود به سیستم پشتیبانی از نام کاربری و کلمه عبور خود در پورتال کاربران استفاده نمائید .نام کاربری آدرس Email شما است
همچنین توجه داشته باشید این سیستم صرفا برای پشتیبانی کاربران و بوده و برای ثبت نام و یا تغییر رمز عبور باید از پورتال کاربران اقدام بفرمائید
RSS Feed
آخرین به روز رسانی ها
خرداد
۲۴
بانکداری اسلامی
ارسال شده توسط hkh در ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ ۰۹:۳۷ قبل از ظهر

بانکداری اسلامی نسبت به بانکداری مرسوم در جذب و مصرف منابع مالی، ویژگی های منحصر بفردی دارد. در این نوع از بانکداری، اصل مهمی که همان تقسیم سود و زیان ناشی از معاملات و همچنین دوری از بهره یا ربا می باشد، این موسسات مالی را از دیگر بانک ها متمایز کرده است. این اصل، آنها را با ریسک های گوناگونی مواجه کرده است که شاید بتوان گفت؛ تنوع و میزان آنها نسبت به ریسک های موجود در بانکداری مرسوم بیشتر میباشد. این نکته بر لزوم توجه به مباحث ریسک در این بانک ها را تأکید می کند. همچنین بنابر ماهیت متفاوت بانکداری اسلامی و نیز اصول شرعی و اخلاقی حاکم بر آنها، مدیریت ریسک با تنگناها و گونه های مضاعف ومتنوع تری روبروست.

برای آگاهی بیشتر از این موضوع در قالب یک دوره آموزشی به توضیح و تفصیل این موضوع پرداخته ایم :

 

مشاهده بخشی از دوره :

 

عناوین این دوره آموزشی :

  • معرفی و تاریخچه
  • ضوابط عمومی معاملات از دیدگاه فقه اسلامی
  • ربا در فقه اسلامی
  • ضوابط اختصاصی عقود و  معاملات در نظام مالی اسلامی
  • ضوابط معاملات از دیدگاه فقه اسلامی

محتوای این دوره به صورت موشن گرافیکی می باشد.
مدت زمان معادل : ۸ ساعت دوره حضوری
آزمون : دارد
برگزار کننده : شرکت ایده
جهت برگزاری دوره از طریق لینک زیر با ما تماس بگیرید.
تماس با ما

نوشته بانکداری اسلامی اولین بار در مجله تخصصی آموزش و توسعه منابع انسانی ایده. پدیدار شد.


ادامه مطلب »



خرداد
۱۸
منتورینگ
ارسال شده توسط hkh در ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ ۰۳:۳۹ بعد از ظهر

منتورینگ نوعی فرایند توسعه ای است که در طی آن با رابطه ای حمایتی و با برنامه از پیش طراحی شده، افراد خبره و باسابقه، دانش، مهارت و تجارب فردی خود را به افراد علاقه مند دارای تجربه کمتر انتقال می دهند .

سه نوع Mentoring در سازمان ها جاری می باشد که عبارت اند از : منتورشیپ فردی، گروهی و سازمانی .

منتورینگ فردی به جانشین پروری اشاره و تاکید دارد و منتورینگ گروهی به توسعه تیم های خودگردان و پر بازده و منتورینگ سازمانی به رویکرد انتقال دانش عمومی کارکنان به یکدیگر. عدم انتخاب سیاست درست می تواند یکی از دلائل شکست سازمان ها در بکارگیری منتورینگ به عنوان ابزاری برای توسعه تلقی گردد!

برای آگاهی بیشتر از این موضوع در قالب یک دوره آموزشی به توضیح و تفصیل این موضوع پرداخته ایم :

 

مشاهده بخشی از دوره :

 

عناوین این دوره آموزشی :

  • معرفی مدرس و اهداف دوره
  • مفهوم منتورینگ و تعاریف کاربردی
  • انواع منتورینگ و کاربردهای اجرایی
  • رویکردها و مدل کلان پیاده سازی منتورینگ
  • برنامه ریزی اسقرار
  • جایگاه منتورینگ و تفاوت آن با مشاوره، مربی گری و تدریس
  • فرایند و مراحل عمل در منتورینگ
  • منتور و شایستگی های منتور
  • منتی و ویژگی های رفتاری لازم
  • آماده سازی اجرا
  • جلسه منتورینگ
  • مفاهیم کلیدی یادگیری در منتورینگ
  • هدفگذاری در منتورینگ
  • رویه و فرم های کاربردی
  • اشتباهات رایج در پیاده سازی و دو الگوی پیاده سازی موفق

محتوای این دوره به صورت فیلم و موشن گرافیکی می باشد.
مدت زمان معادل : ۸ ساعت دوره حضوری
آزمون : دارد
برگزار کننده : شرکت ایده
جهت برگزاری دوره از طریق لینک زیر با ما تماس بگیرید.
تماس با ما

نوشته منتورینگ اولین بار در مجله تخصصی آموزش و توسعه منابع انسانی ایده. پدیدار شد.


ادامه مطلب »



خرداد
۱۱
ISO 10018:2020
ارسال شده توسط hkh در ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ ۰۵:۰۱ بعد از ظهر

ISO 10018:2020

راهنمایی برای مشارکت و صلاحیت پرسنل

تاریخ انشار اولیه:  ۲۰۱۲

ویرایش: دوم-۱۵ April 2020

کمیته فنی: ISO / TC 176 / SC 3

این ایزو رهنمودهایی برای درگیر کردن افراد در سیستم مدیریت کیفیت سازمان و افزایش مشارکت و صلاحیت آنها در آن ارائه می دهد. همنین این ایزو، صرف نظر از اندازه، نوع یا فعالیت آن، برای هر سازمانی قابل اجرا است.

معرفی

کیفیت از بسیاری جهات دنبال می شود، از رویکردهای غیررسمی گرفته تا سطح سیستماتیک. سازمانی که گواهینامه  ISO 9001: 2015 و سایر استانداردهای همسو را دارد با یک چالش مشترک روبه رو است؛ دشواری در تشویق مردم برای تعامل با تنظیمات در متن فرهنگ، ارزش های سنتی کاری، ادراک و شیوه های آنها در یک زمینه کلی تر ، تعامل افراد تعهد عاطفی است که مردم نسبت به سازمان و اهداف آن دارند. این تعهد عاطفی یعنی افراد درگیر، در واقع به کار و سازمان خود اهمیت می دهند. آنها فقط برای یک فیش حقوقی یا فقط برای ارتقا بعدی کار نمی کنند، بلکه در جهت اهداف سازمان کار می کنند. وقتی تعامل را با کیفیت در نظر بگیریم ، امتداد این تعهد عاطفی است.

در استخدام افراد ، یک سازمان باید هم ترازی و مهارت را در نظر بگیرد.

مشکلات عملی برای دستیابی به تعامل شامل مثال های زیر است:

  • کیفیت به جای پیگیری جمعی تعالی به پیوستگی شهرت دارد.
  • کیفیت به عنوان یک رشته فنی دیده می شود و “بهترین راه برای انجام کارها” نیست که مربوط به همه باشد.
  • از زبان و ابزار می توان برای غیر قابل دسترس به نظر رسیدن کیفیت برای افرادی که به طور رسمی آموزش ندیده اند استفاده کرد.
  • متخصصان با کیفیت غالباً “مهارت های نرم” لازم برای تغییر الگو را ندارند.

این سند راهنمایی در مورد چگونگی ایجاد تغییرات مهم در سطح تعامل افراد با کیفیت در سازمان ها از هر نوع و اندازه به نفع همه طرف های ذینفع ارائه می دهد. این ایزو نویدی برای ایجاد تحول، حتی برای خلاق‌ترین سازمان‌ها است.

با تمرکز بر ادغام بهتر استراتژی های تعامل، استاندارد، چارچوبی را برای افزایش مشارکت و شایستگی افراد در درون سازمان فراهم می کند و سبب ارزشمندی آن ها می شود.

استاندارد  ISO 10018:2020 مکمل ISO 10015:2019، مدیریت کیفیت – راهنمای مدیریت صلاحیت و توسعه انسانی است. هر دو استاندارد  قدم‌های کاربردی را برای پیروی، پذیرش و اقدام به مدیران و رهبران ارائه می‌دهد. صلاحیت و توسعه کارکنان باید یک جنبه جمعی از سازمان باشد و نه فقط برای افراد خاص. افراد باید ارتباط بین کار فعلی خود و اینکه چگونه آموزش های بعدی می تواند فرصت های بیشتری را در سازمان ایجاد کند، را  ببینند. که  اگر  درک کنند که سازمانشان از طریق آموزش و سایر مسیرهای شغلی در مهارت های  ان ها سرمایه گذاری می کند ، احساس تعامل خواهند کرد.

اصطلاح ” اشتغال ” حدود چند دهه است که وجود دارد و از اصطلاحات متداول استفاده شده است، اما بسیاری از سازمان ها و مدیران کاملاً مطمئن نیستند که به چه معنی است این ایزو تعاریف روشنی در رابطه با نحوه ارتباط آن با کارمندان در یک سازمان و چگونگی تقویت درگیری و شایستگی آنها در آن سازمان ارائه می دهد. تعامل با مردم به معنای چیزی بیشتر از حضور به عنوان کارمند است. این بدان معنی است که می توانید یک سهم فعال، احساس ارزشمند بودن و دستیابی به نتایج با کیفیت برای سازمان خود داشته باشید. افراد ممکن است به عنوان “دارایی نامشهود” تعریف شوند به این دلیل که به راحتی از نظر  مالی مانند کارخانه ها، ماشین آلات و یا محصولات به حساب نمی آیند، با این وجود همین افراد هستند که در صورت احساس احترام و حمایت از سازمان هایشان  مدت بیشتری در شغل خود خواهند ماند و به طور جدی کار می کنند تا فعالانه به بهبود سیستم‌ها و خروجی‌های سازمان‌ها کمک می‌کنند( به نقل از الهه تقی زاده بهجتی).

عملکرد کلی سیستم مدیریت کیفیت و فرآیند های آن در نهایت به میزان مشارکت افراد کارامد بستگی دارد و اینکه آیا آن ها در سازمان ها به طور کامل و مناسب معرفی شده اند یا خیر. به منظور دستیابی به نتایجی که مطابق و در راستای استراتژی ها و ارزش های سازمان است، مشارکت پرسنل در سیستم مدیریت کیفیت سازمان مهم می باشد. برای مشارکت شایسته پرسنل توام با صلاحیت، مواردی از جمله: شناسایی، توسعه، ارزیابی معلومات، مهارت ها، رفتار و محیط کار لازم، بسیار مهم و حیاتی است. این استاندارد دستورالعمل هایی برای عوامل انسانی ارائه می دهد که بر مشارکت و شایستگی پرسنل تأثیر گذاشته و با ایجاد ارزش در دستیابی به اهداف سازمانی کمک می کند.

استاندارد ISO 10018:2020 رویکردی مبتنی بر فرآیند را در بر می گیرد و به تشریح اقدامات، نتایج و برنامه هایی برای مشارکت و شایستگی پرسنل می پردازد. چنانچه نظارت، اندازه گیری و تحلیلی صورت پذیرد نتایج ارائه شده حاکی از توانمندی مدیران ارشد در بهبود تصمیم گیری ها می باشد که در نهایت به افزایش سطح رضایت مندی مشتری منجر می شود.

نکات اساسی

کسب شایستگی  Competence acquisition

فرآیندی که تضمین می‌کند شایستگی توسط یک فرد، گروهی از افراد یا یک سازمان به‌دست آمده است.

به منظور اطمینان از تحقق نیازها و اهداف سازمان، داشتن یک برنامه مداوم برای کسب شایستگی می‌تواند ضروری باشد.

توسعه شایستگی  Competence development

فرآیندی که شایستگی یک فرد، گروهی از افراد و یا یک سازمان را افزایش می‌دهد.

مشارکت  Involvement

دخیل شدن در و تعهد به اهداف مشترک است.

استخدام کارمندان

در ورژن ۲۰۱۲ مدل فرایندی به شکل زیر بود:

فرآیند توسعه مشارکت و کسب صلاحیت کارکنان در یک سازمان

 

این فرآیند بر مبنای چهار گام زیر بنا نهاده شده بود. در هر مرحله برای اطمینان از صحت داده‌های ورودی و خروجی بازنگری بایستی انجام می شد.

۱- تجزیه و تحلیل

۲- برنامه‌ریزی

۳- اجراء

۴- ارزیابی

 

نوشته ISO 10018:2020 اولین بار در مجله تخصصی آموزش و توسعه منابع انسانی ایده. پدیدار شد.


ادامه مطلب »