پرتال مشتریان ایده
 شاخه های اخبار
(26)اخبار ایده (3)آزمون (2)یادگیری الکترونیکی (69)مقاله (2)مفاهیم و اصطلاحات (4)مدیریت عملکرد (4)مدیریت آموزش (27)منابع انسانی (1)WFH (2)دور کاری (1)اخلاق حرفه ای (1)مدل گانیه (1)يادگيری اثربخش (1)دلبستگی شغلی (1)دکتر سعید سپهری (1)کتاب استاندارد بین المللی (1)simple wikipedia (1)wikipedia (1)ویکی پدیا (1)ویکی پدیا ساده (1)پسا کرونا (1)کرونا (1)یادگیری مادام العمر (1)LMS (1)سامانه یادگیری الکترونیکی (1)رفتار حرفه‌ ای (1)رفتار حرفه‌ ای در کار (1)اعتیاد به کار (1)انزوا در زمان دور کاری (1)ایده (1)دانش بنیان (1)یادگیری خودگام (1)ROI (1)معرفی کتاب (1)شناسه یکتای پشتیبانی (3)Adobe Connect (2)اپ ایده (1)اپلیکشن موبایل ایده (1)شهروندی دیجیتال (1)مدیریت استخدام (1)جلسات بازخور (2)عادت‌های موفقیت (8)یادگیری (16)آموزش (3)BIGBLUEBUTTON (1)سازندگی (1)سازنده گرایی (2)آزمون الکترونیکی (1)طراحی آزمون (1)جلسات بازخورد (2)فناوری (1)بیگ بلو باتن (1)Flash (1)فلش (6)آموزش الکترونیکی (1)اصلاح قانون چک (1)تحول چک (2)تغییر قرن (1)سال 1400 (1)Virtual Reality (3)واقعیت مجازی (2)یادگیری ترکیبی (1)یادگیری تلفیقی (2)تغذیه سالم (2)SMART (1)اهداف SMART (1)مدل های شایستگی کارکنان (1)Blockchain (1)بلاک چین (1)Portfolio (1)پورتفولیو (1)توانمندسازی کارکنان (1)خلق توانمندی (1)مدیر منابع انسانی (1)ویژگی‌های مدیر منابع انسانی (1)هدایت گر خوب (1)My Idea (1)Blended Learning (1)بازاریابی خدمات بانکی (3)تکنولوژی (1)Virtual Realit (1)Micro-learning (1)میکرولرنینگ (1)1400 (1)ادوب کانکت ۱۱ (1)هدایتگر خوب (1)اشتباه رایج مدیران (1)بدفهمی نیروهای منابع انسانی (1)اشتباهات همکاران تازه کار (1)VR (1)بانکداری اسلامی (1)دوره الکترونیکی (1)mentoring (2)منتورینگ (1)موسسه عالی آموزش بانکداری ایران (1)نرم افزار پرتال مراکز آموزش (1)کانال یوتیوب ایده (1)ریسک سازمانی (1)آموزش آنلاین (1)نرم افزار مدیریت آموزش (1)CIRO (1)ارزشیابی آموزش (2)ارزیابی امنیتی محصول (1)بودجه بندی (1)بودجه ریزی (2)اثر بخشی آموزش (1)Journal Clubs (1)ژورنال کلاب (1)آموزش کارکنان (3)ایزو 10015:2019 (1)کوچینگ سازمانی (1)ریسک (1)ریسک عدم سرمایه گذاری در آموزش (1)آموزش اعضای هیات مدیره (1)افتا (1)مرکز مدیریت راهبردی افتا (1)جدول تقسیم کار (1)جریان کار (1)افزایش بهره وری (1)boot camp (1)بوت کمپ
لطفا برای ورود به سیستم پشتیبانی از نام کاربری و کلمه عبور خود در پورتال کاربران استفاده نمائید .نام کاربری آدرس Email شما است
همچنین توجه داشته باشید این سیستم صرفا برای پشتیبانی کاربران و بوده و برای ثبت نام و یا تغییر رمز عبور باید از پورتال کاربران اقدام بفرمائید
RSS Feed
آخرین به روز رسانی ها
تیر
۰۷
بوت کمپ (boot camp)
ارسال شده توسط hkh در ۰۷ تیر ۱۴۰۱ ۰۳:۲۰ بعد از ظهر

بوت کمپ چیست؟

بوت کمپ در گذشته به معنای یک کمپ نظامی آموزشی بود که برای استخدام نیروهای جوان، با استعداد و پرتلاش برای استخدام انجام می شد بوت کمپ های نظامی، کمپ هایی هستند که زمان برگزاری این بوت کمپ ها مراحل بسیار خشن و سرعتی می باشد. در پایان این دوره های نظامی افراد برتر بصورت تضمینی استخدام می شوند. امروزه بوت کمپ ها معانی متفاوتی به خود گرفته اند. آن ها با اهداف آموزشی و پرورش ویژگی ها و تخصص ها به پا می شود. بوت کمپ ها یک ویژگی بخصوص و برتری خاصی دارند و آن هم پروژه محور بودن آن است. شما با کار بر روی پروژه ها می توانید رزومه خوبی برای خود درست کنید و همچنین در یک تجربه واقعی و عملی قرار گرفته اید و خود را محک می زنید. بوت کمپ در واقع یک دوره آموزشی فشرده و هدفمند، برای پرورش افراد با استعداد و علاقه‌مند است.

تاریخچه بوت کمپ

همانطور که گفته شد بوت کمپ در ابتدا در فعالیت های نظامی استفاده می شد. اولین بوت کمپ در سال ۱۸۸۸ توسط ارتش آمریکا در جهت توسعه مهارت های فردی افراد مثل رژیم غدایی و تناسب اندام برگزار شد. این بوت کمپ ها، کمپ های آموزشی بصورت فشرده و با درجه سختی بالا بود که برای متخصص شدن افراد در حوزه های بخصوصی طرح ریزی شد.

بوت کمپ با کارآموزی چه تفاوتی دارد؟

کارآموزی و بوت کمپ هر دو مزیت‌های خاص خود را دارند. کارآموز یک شرکت معمولا بخشی از کارهای یک شرکت را بر عهده می‌گیرد و در حین کار، آموزش‌های لازم برای انجام هر چه بهتر وظیفه خود را می‌بیند. بنابراین ویژه کار در همان شرکت تعلیم می‌بیند و شاید اگر زمانی قصد ترک آن مجموعه را داشته باشد، موقعیت‌های شغلی کمی با توانایی‌های او سازگار باشد. این در حالی است که در بوت کمپ، یک پروژه خاص و معین بصورت شخصی و یا گروهی در پایان دوره به نتیجه خواهد رسید. یعنی تمامی مراحل و پیچ و خم‌های آن پروژه با هم فکری و برنامه‌ریزی گروه و یا خود شخص پشت سرگذاشته می‌شود. این موضوع باعث می‌شود فرد توانایی حل مسئله را تجربه کند و بتواند در شرکت‌های بیشتری شانس استخدام داشته باشد.

در جواب این سوال که بوت کمپ بهتر است یا کارآموزی؟ پاسخی یکتا و مشخص وجود ندارد و بسته به شخصیت و علاقه فرد تصمیم‌گیری متفاوت خواهد بود. برای کسی که دوست دارد، تمام تمرکز و حواس خود را روی یک کار و مسئله بگذارد و علاقه‌مند به تغییر محل کار خود نیست، احتمالا کارآموزی مفیدتر باشد اما کسی که برایش ثبات در یک موقعیت شغلی و تمرکز روی یک فعالیت خاص سخت باشد، تجربه بوت کمپ می‌تواند فواید بیشتری داشته باشد. اگر ما شناخت کافی از شخصیت و توانایی‌های خود داشته باشیم، بدون شک می‌توانیم در بزنگاه‌ها انتخاب درستی بگیریم.

تفاوت در دوره‌های آموزشی مختلف با بوت کمپ چیست؟

بوت کمپ‌ها، دوره‌های آموزشی فشرده، گروهی و کاملاً عملی هستند. به عبارت دیگر، شما در دوره‌های آموزشی مختلف، هدفتان افزایش دانش یا مهارت در یک زمینه‌ی به‌خصوص خواهد بود. این در حالی است که بوت کمپ‌ها به منظور افزایش مهارت و عمل(شایستگی) در یک حوزه‌ی کاری برگزار می‌شود. بنابراین مهم‌ترین تفاوت بوت کمپ‌ها را با سایر دوره‌های آموزشی، می‌توان در هدف نهایی آن‌ها دانست.

تفاوت دیگری که در بوت کمپ‌ها با سایر دوره‌های آموزشی به چشم می‌خورد، زمان فشرده و کوتاه آن است. بوت کمپ‌ها برخلاف کارآموزی‌ها و شیوه‌های دیگر آموزشی، شما را برای بازار کار شغلی گسترده‌تری آماده می‌کنند.

مزایای بوت کمپ نسبت به سایر راه های آموزشی

  • تقویت روحیه کار تیمی و افزایش یادگیری
  • صرفه جویی در زمان و نقد و بررسی عملکرد فرد
  • تجربه بیشتر
  • نظم و هماهنگی
  • اشتراک اهداف افراد شرکت کننده
  • یافتن دوست و همکار
۴.۷/۵ - (۷ امتیاز)

نوشته بوت کمپ (boot camp) اولین بار در مجله تخصصی آموزش و توسعه منابع انسانی. پدیدار شد.


ادامه مطلب »



خرداد
۲۴
۵ گام برای افزایش بهره وری شخصی در زندگی و کار
ارسال شده توسط hkh در ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ۰۴:۴۲ بعد از ظهر

بهره وری چیست و چگونه در زندگی و کار افزایش بهره وری داشته باشیم؟

گام اول
آنچه توجه شما را جلب میکند را جمع کنید…
هرچیزی که توجه شما رو جلب میکند با ابزار های مختلف به صورت مجموعه ای یادداشت و یا ضبط کنید
گام دوم
هر آنچه که معنی و مفهوم دارد را جمع آوری کنید…
آیا اجرایی است؟ اگر قابل اجرا است سراغ مرحله بعد بروید و اگر اجرایی نیست آن را بایگانی کنید
گام سوم
هرچیزی را در جایگاه خود قرار دهید…
مطالب دسته بندی شده را در مکان مناسب قرار دهید
گام چهارم
در هر مرحله تمام موارد را بازبینی کنید…
تمام محتویات مراحل را برای کنترل بیشتر بازبینی و به روز رسانی کنید
گام پنجم
اجرا کنید …
و حالا با اطمینان از سیستم مورد اعتماد خود برای تصمیم گیری استفاده کنید

منبع : GTD

Rate this post

نوشته ۵ گام برای افزایش بهره وری شخصی در زندگی و کار اولین بار در مجله تخصصی آموزش و توسعه منابع انسانی. پدیدار شد.


ادامه مطلب »



خرداد
۱۸
تیپ شناسی مشتریان و نحوه ارتباط با آنها
ارسال شده توسط hkh در ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ۰۴:۰۶ بعد از ظهر

امروزه شاهد تغییر و تحولات بسیاری در زمینه ارتباطات بوده ایم و ناچاریم در کنار استفاده از تکنولوژی و دانش های برتر و از علومی نظیر ارتباطات و بازاریابی، برندینگ ، مدیریت ارتباط با مشتریان در جلب رضایت بیش از پیش مراجعین و مشتریان بهره بیشتری ببریم .

اگر هر قدر دانش ارتباطی را در خودمان افزایش دهیم ، اما نتوانیم آن را به مهارت تبدیل کنیم و نتوانیم آن را با ارتباطات شایسته در مدیریت کردن مشتریان به کار گیریم، در عمل آن دانش هیچ ثمری نخواهد داشت .

همینطور که میدانیم با همه افراد نمی توان به یک گونه حرف زد یا ارتباط برقرار کرد ، این مهمترین گام مخاطب شناسی است ؛ یعنی شناخت ویژگیهای شخصیتی دیگران و رفتار کردن متناسب با آنها میتواند اولین گام شناخت شخصیت مشتریان و رسیدگی به نیازهای آنها باشد.

برای آگاهی بیشتر از مباحث مخاطب شناسی و تیپ شناسی در قالب یک دوره آموزشی به توضیح و تفصیل این موضوع پرداخته ایم :

 

مشاهده بخشی از دوره :

 

 

عناوین این دوره آموزشی :

  • تیپ شناسی وشخصیت شناسی
  • انواع مشتریان وراه های ارتباط با آنها
  • مهارتهای ارتباطی
  • رضایت مشتریان، انواع مشتریان شاکی و فنون ارتباط با آنها
  • خودشناسی با دانش اینیاگرام

محتوای این دوره به صورت موشن گرافیکی می باشد.

مدت زمان معادل : ۸ ساعت دوره حضوری

آزمون : دارد

برگزار کننده : شرکت ایده

جهت برگزاری دوره از طریق لینک زیر با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

Rate this post

نوشته تیپ شناسی مشتریان و نحوه ارتباط با آنها اولین بار در مجله تخصصی آموزش و توسعه منابع انسانی. پدیدار شد.


ادامه مطلب »