پرتال مشتریان ایده
RSS Feed
اخبار
بهمن
۰۲
طرح تحول چک
ارسال شده توسط hkh در ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۰۶ قبل از ظهر

علت اینکه قانون گذار تصمیم به تعریف چک نمود این بود که چک جایگزینی برای پول نقد شود و وسیله ای برای پرداخت های نقدی باشد، تا افراد در معاملات روزمره خود به جای پول از آن استفاده کنند. در کشور ما حجم زیادی از تراکنش‌های مالی از طریق چک انجام می‌شود حال پس از گذشت تقریبی دو سال از زمان تصویب(مدت زمان اختصاص داده شده مطابق قانون)، بانک مرکزی به عنوان نهاد هدایت کننده و ناظر بر فعالیت‌های بانکی کشور، با ایجاد زیرساخت‌های لازم مقدمات آن را فراهم کرده است تا از آذرماه سال جاری  قانون مذکور به عنوان مبنای اصلی و چارچوب حقوقی حاکم بر فرآیندهای مربوط به صدور، گردش و وصول انواع چک درآید و هدف غایی از طرح تحول چک، ایجاد شفافیت حداکثری، به حداقل رساندن جعل و صدور چک های بلامحل و رواج استفاده از چک های دیجیتال در میان مردم می باشد.

حال برای آگاهی بیشتر از این موضوع در قالب یک دوره آموزشی به توضیح و تفصیل این موضوع پرداخته ایم :

عناوین دوره آموزشی طرح تحول چک :

  • مقدمه
  • تعریف چک
  • مهمترین تغییرات و اصلاحات صورت گرفته در اصلاحیه قانون چک
  • متمرکز سازی درخواست های دسته چک در سامانه صیاد بانک مرکزی ج.ا.ا
  • منوط کردن اعتبار صدور چک به ثبت اطلاعات آن در سامانه یکپارچه بانک مرکزی
  • مهمترین موارد قابل انجام توسط مشتریان در سامانه پیچک
  • ممنوعیت صدور چک در وجه حامل
  • ایجاد امکان استعلام آنی وضعیت اعتباری صادرکننده
  • اعمال محدودیتهای جدید برای چک برگشتی
  • مستثنی شدن مواردخاص از برخی مفاد محدودیتهای جدید چک برگشتی با نظر شورای تامین
  • برداشت از سایر حساب های صادرکننده چک در صورت کافی نبودن موجودی مبلغ چک توسط بانک
  • صدور سریع اجرائیه در مورد چک های بی محل
  • دریافت کد رهگیری و ثبت آنی اطلاعات مربوط به گواهی عدم پرداخت در بانک مرکزی
  • رفع سوء اثر با واریز وجه چک و مسدود نمودن آن بمدت یکسال
  • رفع سوء اثر از چک برگشتی با گذشت سه سال از تاریخ برگشت
  • پیش بینی چک الکترونیکی و لازم الاجرا بودن قوانین و مقررات مربوط در مورد چک‌های مزبور
  • چکاد (سامانه چک امن دیجیتال)
  • خدمات سامانه چک الکترونیکی
  • پیش‌بینی مسئولیت و مجازات برای بانک‌ها و کارمندان آن‌ها در تخلفات مرتبط با چک


محتوای این دوره به صورت فیلم و موشن گرافیکی می باشد.
مدت زمان معادل : ۸ ساعت دوره حضوری
آزمون : دارد
برگزار کننده : شرکت ایده
جهت برگزاری دوره از طریق لینک زیر با ما تماس بگیرید.
تماس با ما

نوشته طرح تحول چک اولین بار در مجله تخصصی آموزش و توسعه منابع انسانی ایده. پدیدار شد.


ادامه مطلب »



دی
۲۳
معرفی بیگ بلو باتن (BBB)
ارسال شده توسط hkh در ۲۳ دی ۱۳۹۹ ۰۳:۳۱ بعد از ظهر

برنامه بیگ بلو باتن یا BBB ابزاری جهت برگزاری وب کنفرانس و کلاسهای آنلاین می باشد و برخلاف ادوب کانکت، هسته اصلی آن اوپن سورس است و از زبان فارسی به خوبی پشتیبانی می کند. big blue button به سادگی امکان اشتراک گذاری صدا، تصویر، اسلاید و حتی صفحه نمایش را برای شما فراهم می کند.

برای استفاده از big blue button، نیازی نیست نرم افزار خاصی بر روی رایانه یا موبایل خود نصب کنید. فقط کافیست مرورگر را باز کنید و وارد کلاس آنلاین شوید.

.

تاریخچه و ویژگی های BigBlueButton

مقایسه نرم افزار های بیگ بلو باتن و ادوب کانکت

نوشته معرفی بیگ بلو باتن (BBB) اولین بار در مجله تخصصی آموزش و توسعه منابع انسانی ایده. پدیدار شد.


ادامه مطلب »



دی
۱۵
چک لیستی ضروری برای جلسات بازخورد
ارسال شده توسط hkh در ۱۵ دی ۱۳۹۹ ۰۲:۲۴ بعد از ظهر

جلسات بازخورد یکی از ناجورترین جلسه هایی است که مدیران و اعضای تیم مجبور به حضور در آن هستند. انجام این جلسه بدون آمادگی ممکن است به نتایج فاجعه باری منجر شود. لذا ایجاد یک ساختار و پیروی از قوانین مشخصی می تواند برای هدایت این جلسات توسط مدیران راهگشا باشد.

نحوه برگزاری یک جلسه بازخورد موثر:

قبل از جلسات بازخورد

هدف از این بازخورد را تعیین کنید
آیا در حال بررسی عملکرد هفتگی / ماهانه / فصلی هستید؟
آیا ضرب العجل یا پایان مهلت اجرای پروژه یا کار فرا رسیده و می خواهید عملکرد را مرور کنید؟
آیا پیشرفت پروژه یا وظیفه مطابق با انتظار نیست و می خواهید دلیل آن را بدانید؟
اطلاعات کافی و کامل از موضوعات مربوطه داشته باشید
گزارش کاملی از کار انجام شده در مدت زمان مشخص را دریافت کنید
نظر سایر هم تیمی ها را در مورد عملکرد آن کارمند خاص جمع کنید
از مشاهدات سرپرست تیم مطلع شوید
با دید و ذهن باز جلسه را برگزار کنید
تمام تعصبات روانشناختی را که بر بررسی عملکرد تأثیر می گذارند کنار بگذارید
هنگام قضاوت در مورد عملکرد فعلی ، عملکرد قبلی را در نظر نگیرید
تحت تأثیر نظر سایر هم تیمی ها قرار نگیرید
محیطی بی طرف برای ارایه بازخورد ایجاد کنید
صرف نظر از بازخورد منفی یا مثبت ، آن را خصوصی نگه دارید
اطمینان حاصل کنید که کارمند تحت فشار مواخذه قرار نگیرد

 

در طول جلسات بازخورد

درباره عملکرد وی از او پیشنهاد و نظر بخواهید

به عنوان مثال ممکن است در مورد کارمندی این تصور را داشته باشید که وی برای انجام کارهای ساده هم کند است. از طرف دیگر او ممکن است دو بار همه چیز را بررسی کند تا مطمئن شود خطایی وجود ندارد. بستگی به این دارد که عملکرد را از کدام منظر قضاوت کنید.

پیشنهادات و مشاهدات خود را در مورد عملکرد وی به اشتراک بگذارید

در مثال فوق ممکن است کارمند برخلاف نظر شما از عملکرد خود راضی باشد. باید به وی نشان دهید چگونه بهره وری تیم به توانایی هر عضو در پایبندی به ضرب الاجل بستگی دارد.

روی عملکرد فرد تمرکز کنید نه خصوصیات شخصی

به حس و تاثیری که در برخوردهای اولیه از فردی گرفته اید کفایت نکنید. اجازه دهید عملکرد او به جای خصوصیات اخلافی او صحبت کند. بعداً ممکن است بدون تأثیر بر عملکرد وی پیشنهاداتی برای بهبود جنبه های شخصیتی او ارایه دهید.

از تاثیر آموزش بر بهبود عملکرد غافل نشوید

از آنها سوال کنید که آیا برای تسلط بر مهارت های خاصی که می تواند عملکرد آنها را افزایش دهد ، به آموزش نیاز دارند؟ اگر مطمئن نیستند یا نمی توانند فواید آن را درک کنند، به آنها نشان دهید که چگونه می توانند از چنین فرصتی برای صعود به نردبان موفقیت استفاده کنند.

از کارمندان بپرسید چطور میتوانید به بهبود عملکرد آنها کمک کنید

آنها ممکن است هنگام درخواست کمک از شما احساس ترس کنند. ابتکار عمل را به دست بگیرید و از آنها بپرسید که چگونه می توانید به افزایش بهره وری بیشتر کمک کنید. راهنمایی های لازم را به آنها بدهید و کمک کنید موانع بازدارنده برای دستیابی به تمام توانشان برطرف شود.

 

بعد از جلسات بازخورد

نظرات خود را جمع بندی کنید

کل بازخوردی را که داده اید و همچنین دریافت کرده اید خلاصه و جمع بندی کنید. به او بگویید که هر آنچه در مورد آن بحث شده است مورد توجه شما بوده و هر دو طرف باید تلاش کنند تا عملکرد بهتری داشته باشند.

یک برنامه عملیاتی ایجاد کنید

بازخورد فقط زمانی می تواند مفید باشد که شما یک برنامه عملیاتی برای رسیدگی به موضوعات داشته باشید. این طرح را با جزئیات ارائه کنید تا فرد در مورد کارهایی که باید در یک زمان خاص انجام شود و هدف نهایی از انجام آن فعالیت شفافیت کامل داشته باشید.

بعد از مدت کوتاهی پیگیری کنید

در فواصل تعیین شده، پیگیری کنید تا ببینید که تاکنون چگونه پیشرفت کرده اند و آیا از برنامه عملیاتی انحرافی وجود دارد و در این صورت، اقدامات اصلاحی در پیش بگیرید.

برای بازخورد خود، بازخورد درخواست کنید!

ارائه بازخورد نسبتاً آسان است زیرا بیشتر ما مدام این کار را انجام می دهیم. اما برای فهمیدن اینکه آیا واقعاً مفید است یا نه ، مستقیماً از گیرنده بازخورد بپرسید که آیا همه اینها منطقی است و آیا او اصلاً معتقد است که این کار برای او مفید خواهد بود؟

نوشته چک لیستی ضروری برای جلسات بازخورد اولین بار در مجله تخصصی آموزش و توسعه منابع انسانی ایده. پدیدار شد.


ادامه مطلب »