پرتال مشتریان ایده
RSS Feed
اخبار
Apr
5

چگونه می توان آموزش شغلی موثری را برای کارمندان ارائه داد؟

برای آموزش کارکنان در سازمان روش‌های مختلفی وجود دارد، ممکن است بر اساس هدف آموزش در سازمانتان، تصمیم بگیرید کارکنان را در حین وظیفه آموزش دهید، کلاس ‏های حضوری برگزار کنید، از آموزش الکترونیکی بهره بگیرید، با استفاده از منتورینگ به توسعه افراد کمک کنید و … بهترین آموزش شغلی برای کارمندان در محل کار رخ میدهد، چون شما می توانید آموزش های حین کار را مطابق با نیازها، هنجارها و فرهنگ محل کار خود ایجاد کنید و به کارکنان ارائه دهید.

در اینجا به چند مورد راه حل برای ارائه آموزش در حین کار و توسعه قابل توجه کارکنان میپردازیم:

منتورینگ

منتورینگ شکل قدرتمندی از آموزش شغلی است و می‌تواند تجربه، مهارت و خرد را از منتور به کارمند انتقال دهد تا توسعه و رشد کارکنان را افزایش دهد. در این شیوه، در سازمان منتور، فرد را در یافتن بینش وسیع‌تر نسبت به مسیر شغلی یاری می‌رساند و همچنین دانش و مهارت‌های لازم برای رشد شغلی را در اختیار وی قرار می‌دهد.

ارائه آموزش دوره ای داخلی از منابع داخلی یا خارجی

برای توسعه کارکنان، آموزش داخلی روشی موثر برای ارائه آموزش و ایجاد تیم در یک زمان است. که میتواند توسط یک مدرس خارجی، یک مدیر داخلی یا کارمند منابع انسانی انجام گیرد.

این جلسات کوتاه، به صورت داخلی و به طور منظم ارائه می‌شود، به شما امکان می‌دهد که اهداف، فرهنگ و هنجارهای محل کار به کارکنان آموزش داده شود. این جلسات آموزشی شغلی به کارمندان کمک می کند تا با شرکت در مباحث بهبود، رشد و تغییر ایجاد کنند.

ترفیع شغلی

ترفیع یک شکل قدرتمند از آموزش شغلی است. ترفیع میتواند یک کارمند را به سمت رشد سوق دهد یا غرق کند. با راهنمایی درست و مناسب، ترفیع یک شکل مثبت از توسعه کارکنان است.

انتقال کارمند به بخش های دیگر

انتقال، رویکردی برای توسعه کارکنان است که به کارکنان کمک می کند مسیر شغلی برای آنان ایجاد شود. انتقال باعث به وجود آمدن تجربه در سایر زمینه های شغلی یک کارمند می شود و افق دید کارمند را گسترش می دهد و او را قادر می سازد تا تجربه گسترده تری در کسب و کار به دست آورد.

thebalancecareers

 
Rate this post

نوشته ایده هایی کارآمد برای آموزش کارمندان در حین کار اولین بار در مجله تخصصی آموزش و توسعه منابع انسانی. پدیدار شد.


نظرات (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل:
ایمیل:
نظرات: