پرتال مشتریان ایده
RSS Feed
اخبار
Mar
5

 

برای اکثر شرکت ها، افزایش اثربخشی برنامه های آموزشی اولویت اصلی در تخصیص منابع آموزشی است. زیرا هم مدیران و هم یادگیرندگان از آموزش هایی بهره می برند که برای صرفه جویی در زمان و پول، بهینه سازی شده، و در عین حال به تمام وعده های یادگیری خود عمل می کنند. با این حال، علیرغم تخصیص دقیق منابع، بسیاری از شرکت ها هنوز، متوجه می شوند که آموزش آنها (یا فقط تا حدی) در دستیابی به اهداف آنها مؤثر نیست. این معمولاً به دلیل برخی مشکلات رایج آموزش و توسعه است. این مشکلات آموزشی از کارگران وقت گیر و گاه پراکنده گرفته تا کنترل هزینه و در عین حال بهبود تعامل و در نظر گرفتن ترجیحات مختلف یادگیری متغیر است.که در ادامه به برخی از مسائل و راه حل ها برای آموزش و توسعه در محل کار می پردازیم.

۵ راه برای رسیدگی به مسائل آموزش و توسعه در محل کار

رایج ترین مسائل آموزشی می تواند تأثیر قابل توجهی بر بازگشت سرمایه (ROI) آموزش شما داشته باشد. اما خبر خوب این است که کاهش آنها چندان دشوار نیست. در اینجا راهنمای مختصری برای حل پنج مورد از بزرگترین چالش های محل کار در آموزش و یادگیری ارایه می شود.

۱-  سرعت دیوانه وار برنامه ریزی پرسنل

اگر کار، زندگی خانوادگی و تعدادی از خواسته های دیگر، انرژی کارکنان را کاهش دهد، این خطر وجود دارد که آموزش فقط باعث استرس بیشتر شود. بدتر از آن، تداخل در زمان شخصی کارکنان در جلسات آموزشی، راهی مطمئن برای نزدیک شدن به آموزش آزاردهنده است.

راه حل ها

  • از آموزش کلاس درس در تعطیلات آخر هفته یا بعد از کار خودداری کنید و نیازهای سفر را برای آموزش محدود کنید.

 

  • استفاده از رویکرد یادگیری خرد و ارائه محتوای مفید و مرتبط در قالب کپسول های یادگیری در قطعات کوچک را در نظر بگیرید. فیلم های کوتاه، چک لیست ها، گرافیک های کامپیوتری و حتی گیف ها، فرمت های آموزشی ساده ای هستند، که استفاده از آموزش را آسان تر می کنند.

 

  • چندین مفهوم را به طور همزمان با گرافیک های هوشمند مرتبط کنید. آنها در وقت ارزشمند کارکنان صرفه جویی می کنند.

 

  • در صورت امکان به ارزیابی های کوتاه و ساده اولویت بدهید. این به کارکنان اجازه می دهد تا به سرعت در مورد پیشرفت یادگیری خود بازخورد دریافت کنند.

 

  • آموزش خود را برای تلفن های همراه بهینه کنید. ویژگی‌های تلفن همراه به فراگیران اجازه می‌دهد تا به نظام یادگیری و مواد یادگیری در هر مکان و زمان، حتی در قطار برای محل کار یا در زمان استراحت ناهار دسترسی داشته باشند. این باعث می شود که تمرین بسیار راحت تر شود.

 

۲- نیروی کار توزیع شده

افزایش مداوم دورکاری و تمرکززدایی نیروی کار، چالش های جدیدی را در آموزش ایجاد کرده است. آموزش برای کارکنان با پراکندگی جغرافیایی می‌تواند بسیار دشوار باشد. تفاوت‌های فرهنگی حتی می‌تواند منجر به آموزش ناسازگار شود. به عنوان مثال: برخی از فرهنگ‌ها در تالارهای گفتگوی آنلاین راحت‌تر از دیگران هستند.

راه حل

  • از ابزارهای اجتماعی برای متحد کردن تیم پراکنده خود استفاده کنید. ویدئو کنفرانس، وبینارها و انجمن های آنلاین، ابزارهای ساده و کاربردی برای ارتقای اعتماد و همدلی در بین اعضای تیم در سراسر کشور هستند.

 

  • از آموزش برای شفاف سازی ارتباطات استفاده کنید. تالارها و وبینارها می توانند به عنوان مکانی امن برای طرح سوالات و نگرانی ها یا به اشتراک گذاشتن تجربیات استفاده شوند.

 

  • اهداف آموزشی خود را از ابتدا به وضوح روشن کنید. همه اعضای تیم باید دقیقا بدانند که در طول آموزش از آنها چه انتظاری می رود و چگونه یادگیری آنها در کارشان برای آنها مفید خواهد بود. تنظیم یک “توافقنامه آموزشی” را در نظر بگیرید که این انتظارات را توصیف می کند و از هر یادگیرنده بخواهید که آن را به عنوان تعهد به فرآیند یادگیری امضا کند.

 

۳- عادات یادگیری متفاوت

اگردر حال آموزش ۱ یا ۲۰۰۰ یادگیرنده باشید، ضروری است که ترجیحات و عادات یادگیرنده را در نظر بگیرید تا از هرگونه مشکل آموزشی بیشتر جلوگیری شود.نیروی کار فعلی، حداقل شامل سه نسل است که همگی رابطه کاملاً متفاوتی با فناوری دارند. بنابراین، اگر انتظار می رود همه کارکنان دانش فنی یا سطوح دانش و عادات یادگیری یکسانی داشته باشند، آموزش شما لزوماً کمتر مؤثر خواهد بود.

راه حل

  • تجزیه و تحلیل عمیق نیازهایی را انجام دهید که بر شناسایی ترجیحات یادگیری مخاطبان شما تمرکز دارد به ویژه از نظر راحتی با فناوری. از نتایج برای اطلاع رسانی طراحی آموزش خود استفاده کنید.

 

  • نرم افزاری با رابط کاربری ساده و کاربرپسند انتخاب کنید. تجربه کاربری شفاف برای همه یادگیرندگان خوب است، نه فقط آنهایی که با فناوری دست و پنجه نرم می کنند. به عنوان مثال: توقف موقت یک ویدیو یا دانلود یک مقاله باید همیشه ساده و آسان باشد.

 

  • باز کردن کانال های ارتباطی از جمله پشتیبانی فنی. از ابزارهایی مانند تالارهای گفت و گو استفاده کنید تا همه فراگیران هم راحت تر بپرسند و هم محتوایی و هم مشاوره فنی را دریافت کنند.

 

  • انواع مختلف محتوا، مانند ویدیوها، یادداشت‌های نوشتاری و گرافیک‌ها را برای برآوردن اولویت‌های یادگیری مختلف ترکیب کنید.

 

۴-  عدم تعهد

مشارکت در سه سطح مهم است: شناختی، عاطفی و رفتاری. در غیاب این سه عنصر، حفظ دانش کم، یادگیری غیرفعال و عدم مشارکت به چالش های آموزش و توسعه کمک می کند. علاوه بر این، تغییر رفتار بدون تعهد به یادگیری غیرممکن است. همچنین زمانی که آموزش، مرتبط یا ضروری به نظر نمی رسد، بیشتر فراگیران از نظر ذهنی و احساسی، درگیر شدن را بررسی می کنند و در برابر آن مقاومت می کنند.

راه حل

  • فعالیت های یادگیری عملی مانند مطالعات موردی، سناریوها، بازی ها با نقش و مثال های عینی را در آموزش خود بگنجانید. این فعالیت‌ها، فراگیران را در حل فعال مسئله مشارکت می‌دهند و به تعامل شناختی، بهتر کمک می‌کنند.

 

  • از تالارهای گفتگو و دیگر فضاهای آنلاین غیررسمی استفاده کنید تا به فراگیران امکان تعامل غیررسمی داده شود. این امر فراگیران را تشویق می کند تا از نظر عاطفی با سایر فراگیران و با فرآیند آموزش درگیر شوند.

 

  • ایجاد فرهنگ یادگیری فعال و ایجاد احساس بخشی، از این فرهنگ به همه کارکنان می تواند تعامل عاطفی را تحریک کند. این سرمایه گذاری عاطفی منجر به افزایش یادگیری می شود.

 

  • پیامدهای یادگیری را در بالادست به اشتراک بگذارید تا تعامل رفتاری را افزایش دهید. در صورت درک هدف اساسی، یادگیرندگان بیشتری احتمالاً در فعالیت های یادگیری شرکت خواهند کرد.

 

۵- آموزشی که مرتبط نیست

بسیاری از برنامه های آموزشی بیش از حد عمومی هستند و به اندازه کافی برای نقش ها یا مهارت های خاص سفارشی نشده اند. متأسفانه، آموزش عمومی می تواند با وادار کردن آنها به شرکت در محتوایی که به سادگی با آنها مرتبط نیست، زمان و صبر آنها را کاهش دهد. توجه کنید که این روند به چالش های آموزشی دیگری منجر می شود.

راه حل

نتایج یادگیری را به نتایج ضروری و لذت بخش برای هر نقش در طول آموزش دسته بندی کنید. آموزش ضروری را اجباری نکنید، بلکه از روش‌های دیگری مانند بازی از طریق پاداش، نشان‌ها و امتیاز استفاده کنید تا یادگیرندگان را تشویق کنید تا با محتوایی که از داشتن آن لذت‌بخش است درگیر شوند.

از آموزش های حین کار برای به روز رسانی مهارت های خود یا ارائه اطلاعات جدید در زمانی که بیشتر به آن نیاز دارید استفاده کنید .

از مطالعات موردی و سناریوهای مرتبط برای تقویت ارتباط برنامه آموزشی برای مشاغل کارکنان استفاده کنید.

نظرسنجی های بازخورد پس از آموزش را انجام دهید تا دریابید که یادگیرندگان چه چیزی را مفیدتر می دانند و برنامه آموزشی در کجا نیاز به اصلاح دارد.

۶-  مخارج

انیمیشن، تجهیزات آموزشی و یادگیری، اجاره محل و هزینه های زمانی، همکاران آموزش را به یک تجارت گران تبدیل می کند. بودجه آموزشی معمولاً متوسط ​​است، در حالی که نیازهای آموزشی همیشه بالاست. چیزی که حتی بیشتر به چالش‌های آموزش کمک می‌کند این واقعیت است که هزینه‌های سفر و نرم‌افزار نیز باید در مواقع محدود بودن بودجه، در نظر گرفته شود.

راه حل

آموزش آنلاین خود را به تعویق بیندازید. آموزش آنلاین باعث صرفه جویی در هزینه های برنامه های سفر های کاری و ملاقات می شود و اغلب هزینه های تعدیل را کاهش می دهد.

از یک نرم افزار یادگیری الکترونیکی مقرون به صرفه و کارآمد استفاده کنید. این تفاوت بزرگی ایجاد می کند که اگر تعداد زیادی کارمند آموزش دهید، بودجه شما قابل افزایش است.

با تمرکز بر بهترین قالب ها برای پول خود، توسعه محتوای خود را بهینه کنید. به عنوان مثال: بخش‌های کوتاه متن که با فعالیت‌های بازخورد در هم آمیخته شده‌اند می‌توانند هزینه‌های توسعه را کاهش دهند.

از وبینارها به جای سمینارهای حضوری به عنوان راه دیگری برای محدود کردن هزینه های سفر های کاری و زمان استفاده کنید.

 

 

 

 
Rate this post

نوشته مسائل و راه حل ها برای آموزش و توسعه در محل کار اولین بار در مجله تخصصی آموزش و توسعه منابع انسانی. پدیدار شد.


نظرات (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل:
ایمیل:
نظرات: