پرتال مشتریان ایده
RSS Feed
اخبار
Mar
11

استفاده از ابزارهای غیرحضوری در کنار قابلیتهای مثبت فراوانی که دارند، دغدغه هایی را هم برای بهره برداران خود به همراه می آورند. نرم افزارهای یادگیری و آزمون الکترونیکی ایده نیز از این نگرانی ها مستثنا نیستند و تیم ایده همواره به دنبال راهکارهایی در جهت رفع یا کاهش این موانع می باشد.

بخشی از این دغدغه ها در خصوص امنیت و اطمینان از مقاومت نرم افزارهای تحت شبکه در مقابل نفوذ و حملات احتمالی می باشد که در این حوزه ایده با پایش و تلاش مداوم، راه های آسیب پذیری را برطرف نموده و موفق به کسب قبولی در آزمونهای متعدد امنیتی و نمود بلوغ امنیتی نرم افزارهای دانش بنیان خود شده که نمونه ای از آن اخذ گواهی امنیتی افتا از سازمان فناوری اطلاعات ایران است.

نگرانی مهم دیگر که وجود دارد جلوگیری از سواستفاده و اصطلاحا تقلب به خصوص در آزمونهای غیرحضوری می باشد. در این خصوص قابلیت های متعددی در تولید پرسشنامه و کنترل نحوه پاسخ دهی در سامانه آزمون الکترونیکی ایده پیش بینی شده است ولی یکی از مسائلی که باعث میشود اعتماد برگزارکنندگان به آزمونهای از راه دور محقق نشود اطمینان از این مسئله است که شرکت کننده، مطمئنا فرد مورد نظر باشد.

در این خصوص پیش از این قابلیتهایی نظیر استفاده از OTP جهت ورود به سامانه در نرم افزارهای ایده، پیش بینی شده بود و اکنون در جدید ترین نسخه آزمون الکترونیکی قابلیت ثبت تصویر کاربر با استفاده از دوربین موبایل در اپ و استفاده از وبکم در نسخه وب، آماده بهره برداری شده است. به این وسیله و با تنظیماتی که در اختیار مدیر آزمون است، این امکان فراهم است که در آغاز و انتهای آزمون و به دفعات مثلا هر سه دقیقه یک بار حین آزمون تصویر پاسخ دهنده ذخیره و متعاقبا جهت تصدیق هویت فرد مورد استفاده قرار گیرد.

امید است تلاشهای مجموعه ایده به رشد و تعالی کارکنان، مدیران و نهایتا سازمانهای کشور عزیزمان یاری رساند.

نوشته قابلیت تصدیق هویت شرکت کنندگان در آزمون غیرحضوری اولین بار در مجله تخصصی آموزش و توسعه منابع انسانی. پدیدار شد.


نظرات (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل:
ایمیل:
نظرات: