پرتال مشتریان ایده
RSS Feed
اخبار
Nov
23

شاید به این نکته فکر نکرده باشید ولی این روزها هر کسی که امکان کار از خانه راه داشته، در حال انجام کار از منزل هست. بدون شک، شیوع کرونا نگرانی و هرج و مرج زیادی ایجاد کرده اما این بدان معنا نیست که ممکن است از برخی مزایای مهم کار در خانه بهره مند نشوید. در حقیقت ، بسیاری از مردم متوجه شده اند که کار در خانه در واقع چندان هم بد نیست.

به خصوص با توجه به محدودیتهایی که برای کاهش همه گیری از سوی مقامات در نظر گرفته می شود و دو هفته تعطیلی که در زمان نگارش این مقاله در مناطق قرمز در کشور شاهد آن هستیم، توجه به تغییرات شرایط کار میتواند درخور توجه باشد.

وقتی صحبت از کار در خانه می شود، تعدادی فرصت وجود دارد که باید از آنها استفاده کنید. مزایای یک دفتر کار خانگی راحتی و امور مالی گذشته را گسترش می دهد. در واقع ، کار در خانه می تواند سلامتی و حتی بهره وری شما را بهبود بخشد و انعطاف پذیری افزونی که کار از راه دور ارائه می دهد ممکن است کل زندگی شما را به سمت بهتر تغییر دهد. با درک این موضوع ، مهم است که از این زمان نهایت استفاده را ببرید و از مزایای دفتر کار در خانه بهره مند شوید. انجام چنین کاری در این دوره ممکن است حتی  دیدگاه شما را نسبت به محیط کار در آینده تغییر دهد.

مزایای مالی کار از خانه

با توجه به تأثیر اقتصادی که همه گیری بیماری در سراسر جهان داشته است ، بسیاری نگران فاجعه مالی هستند. خوشبختانه ، یکی از مزایای یک دفتر کار خانگی شامل مبلغی است که می توانید به طور بالقوه پس انداز کنید. با کار در خانه ، به طور طبیعی در هزینه های اتومبیل و سوخت صرفه جویی می کنید. صرفه جویی در هزینه های رفت و آمد صرفا مالی نیست و عدم صرف زمان در ترافیک ساعات شلوغ اول و آخر روز میتواند، فرصت استراحت و بهره وری بیشتر و حتی انجام پروژه های درآمدزای جانبی را برای شما ممکن نماید.

مزایای سلامتی کار از خانه

هنگام کار در خانه ، این فرصت را دارید که سبک زندگی سالم تری را دنبال کنید. این نه تنها شامل سلامت جسمی بهتر، بلکه سلامت روحی و روانی بهتر نیز می باشد. در نظرسنجی های اخیر ، بیش از ۸۰ درصد از کسانی که از خانه کار می کنند ، استرس کمتری دارند. علاوه بر این ، بیش از نیمی از آنها گزارش کرده اند که روزهای کاری کمتری را به دلیل بیماری از دست داده اند. همچنین ، یکی از مزایای یک دفتر کار خانگی توانایی بهتر غذا خوردن است. با اطمینان از داشتن غذاهای مقوی در خانه ، به احتمال زیاد رژیم خود را بهبود می بخشید. همه این تغییرات به سلامت کلی بهتر کمک می کنند.

برای استفاده بیشتر از کار در خانه ، چندین ملاحظه سلامتی باید در نظر گرفته شود. مثلا به ازای هر ساعت کار باید زمان استراحتی برای تحرک یا کشش بدنی یا حتی مدیتیشن داشته باشید. این موارد معمولا در یک محیط کار عادی فراموش می شوند. لذا اگر خوب انجام شود ، احتمالاً کار در خانه برای شما در طولانی مدت بسیار سالم تر است.

مزایای بهره وری کار از خانه

برای بیشتر افرادی که در یک اداره کار می کنند ، یک برنامه کاملاً مشخص در نظر گرفته شده است. این شامل زمان شروع ، زمان پایان ، جلسات و موارد دیگر است. با وجود اینکه داشتن برنامه هنگام کار در خانه نیز مهم هست ، لازم نیست دقیقاً همان برنامه را حفظ کنید. در عوض ، بسیاری از افراد دریافتند که یکی از مزایای یک دفتر کار خانگی یافتن برنامه مناسب برای حداکثر بهره وری است. با یافتن یک برنامه مناسب متناسب با تنظیمات خود ، می توانید بهره وری و کارایی خود را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید.

مزایای انعطاف پذیری در کار

در یک نظرسنجی اخیر ، ۹۰ درصد کارمندان اظهار داشتند که از انعطاف پذیری در برنامه کاری و محیط خود برخوردار هستند. هنگام کار در خانه ، رعایت یک برنامه مهم است. اما در عین حال ، لذت بردن از برخی از مزایای انعطاف پذیری یک دفتر کار خانگی نیز ارزشمند است. انعطاف پذیری در زمان ورزش ، مدیریت کارها و مصاحبه ها و کارهای شخصی تنوع در یک برنامه معمول را به وجود می آورد و این می تواند به شما کمک کند تا در طول روز کاری خود انگیزه و سرگرمی داشته باشید.

در هنگام کار در خانه همه از میزان انعطاف پذیری یکسانی برخوردار نیستند. در بسیاری از موارد ، محدودیت هایی که کارفرما هنگام کار از راه دور برای شما ایجاد کرده است ، ممکن است انتخاب های شما را محدود کند. اما حتی با محدودیت در انعطاف پذیری ، می توانید از مزایایی که احتمالاً هنگام کار در دفتر کار نداشته اید بهره مند شوید. به احتمال زیاد ، کار در خانه نوعی انعطاف پذیری در کار با سایر مسئولیت های زندگی را ایجاد می کند. این ممکن است از دروس مدرسه بچه ها ، وقت پزشک و سایر فعالیت ها باشد. اگر به خوبی انجام شود ، احتمالاً متوجه خواهید شد که با پذیرش انعطاف پذیری بیشتر ، می توانید خیلی ساده تر به موفقیت برسید.

روندی که همچنان ادامه خواهد داشت برای بسیاری از ما، کار از خانه پدیده ای است که به واسطه همه گیری COVID-19 و به ناخواه بوجود آمده است. بنابراین ، جای تعجب نیست که ما هنوز به طور کامل به تمام جوانب کار از خانه پی نبرده ایم. اما کار از راه دور برای بیش از یک دهه روند افزایشی داشته است. در واقع ، تعداد افراد شاغل در خانه در ۱۰ سال گذشته بیش از ۹۰ درصد افزایش یافته است. دلایل زیادی برای این امر وجود دارد ، از جمله دلایل ذکر شده در اینجا. اما به احتمال زیاد ، وقتی زندگی به حالت عادی برگردد ، این روندها حتی بیشتر هم سرعت می گیرند. با لمس مزایایی که اکنون کار در خانه دارد ، در این صورت آمادگی خوبی خواهید داشت.

نوشته نهایت استفاده از تجربه کار از خانه اولین بار در مجله تخصصی آموزش و توسعه منابع انسانی ایده. پدیدار شد.


نظرات (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل:
ایمیل:
نظرات: