پرتال مشتریان ایده
RSS Feed
اخبار
Jan
4

جلسات بازخورد یکی از ناجورترین جلسه هایی است که مدیران و اعضای تیم مجبور به حضور در آن هستند. انجام این جلسه بدون آمادگی ممکن است به نتایج فاجعه باری منجر شود. لذا ایجاد یک ساختار و پیروی از قوانین مشخصی می تواند برای هدایت این جلسات توسط مدیران راهگشا باشد.

نحوه برگزاری یک جلسه بازخورد موثر:

قبل از جلسات بازخورد

هدف از این بازخورد را تعیین کنید
آیا در حال بررسی عملکرد هفتگی / ماهانه / فصلی هستید؟
آیا ضرب العجل یا پایان مهلت اجرای پروژه یا کار فرا رسیده و می خواهید عملکرد را مرور کنید؟
آیا پیشرفت پروژه یا وظیفه مطابق با انتظار نیست و می خواهید دلیل آن را بدانید؟
اطلاعات کافی و کامل از موضوعات مربوطه داشته باشید
گزارش کاملی از کار انجام شده در مدت زمان مشخص را دریافت کنید
نظر سایر هم تیمی ها را در مورد عملکرد آن کارمند خاص جمع کنید
از مشاهدات سرپرست تیم مطلع شوید
با دید و ذهن باز جلسه را برگزار کنید
تمام تعصبات روانشناختی را که بر بررسی عملکرد تأثیر می گذارند کنار بگذارید
هنگام قضاوت در مورد عملکرد فعلی ، عملکرد قبلی را در نظر نگیرید
تحت تأثیر نظر سایر هم تیمی ها قرار نگیرید
محیطی بی طرف برای ارایه بازخورد ایجاد کنید
صرف نظر از بازخورد منفی یا مثبت ، آن را خصوصی نگه دارید
اطمینان حاصل کنید که کارمند تحت فشار مواخذه قرار نگیرد

 

در طول جلسات بازخورد

درباره عملکرد وی از او پیشنهاد و نظر بخواهید

به عنوان مثال ممکن است در مورد کارمندی این تصور را داشته باشید که وی برای انجام کارهای ساده هم کند است. از طرف دیگر او ممکن است دو بار همه چیز را بررسی کند تا مطمئن شود خطایی وجود ندارد. بستگی به این دارد که عملکرد را از کدام منظر قضاوت کنید.

پیشنهادات و مشاهدات خود را در مورد عملکرد وی به اشتراک بگذارید

در مثال فوق ممکن است کارمند برخلاف نظر شما از عملکرد خود راضی باشد. باید به وی نشان دهید چگونه بهره وری تیم به توانایی هر عضو در پایبندی به ضرب الاجل بستگی دارد.

روی عملکرد فرد تمرکز کنید نه خصوصیات شخصی

به حس و تاثیری که در برخوردهای اولیه از فردی گرفته اید کفایت نکنید. اجازه دهید عملکرد او به جای خصوصیات اخلافی او صحبت کند. بعداً ممکن است بدون تأثیر بر عملکرد وی پیشنهاداتی برای بهبود جنبه های شخصیتی او ارایه دهید.

از تاثیر آموزش بر بهبود عملکرد غافل نشوید

از آنها سوال کنید که آیا برای تسلط بر مهارت های خاصی که می تواند عملکرد آنها را افزایش دهد ، به آموزش نیاز دارند؟ اگر مطمئن نیستند یا نمی توانند فواید آن را درک کنند، به آنها نشان دهید که چگونه می توانند از چنین فرصتی برای صعود به نردبان موفقیت استفاده کنند.

از کارمندان بپرسید چطور میتوانید به بهبود عملکرد آنها کمک کنید

آنها ممکن است هنگام درخواست کمک از شما احساس ترس کنند. ابتکار عمل را به دست بگیرید و از آنها بپرسید که چگونه می توانید به افزایش بهره وری بیشتر کمک کنید. راهنمایی های لازم را به آنها بدهید و کمک کنید موانع بازدارنده برای دستیابی به تمام توانشان برطرف شود.

 

بعد از جلسات بازخورد

نظرات خود را جمع بندی کنید

کل بازخوردی را که داده اید و همچنین دریافت کرده اید خلاصه و جمع بندی کنید. به او بگویید که هر آنچه در مورد آن بحث شده است مورد توجه شما بوده و هر دو طرف باید تلاش کنند تا عملکرد بهتری داشته باشند.

یک برنامه عملیاتی ایجاد کنید

بازخورد فقط زمانی می تواند مفید باشد که شما یک برنامه عملیاتی برای رسیدگی به موضوعات داشته باشید. این طرح را با جزئیات ارائه کنید تا فرد در مورد کارهایی که باید در یک زمان خاص انجام شود و هدف نهایی از انجام آن فعالیت شفافیت کامل داشته باشید.

بعد از مدت کوتاهی پیگیری کنید

در فواصل تعیین شده، پیگیری کنید تا ببینید که تاکنون چگونه پیشرفت کرده اند و آیا از برنامه عملیاتی انحرافی وجود دارد و در این صورت، اقدامات اصلاحی در پیش بگیرید.

برای بازخورد خود، بازخورد درخواست کنید!

ارائه بازخورد نسبتاً آسان است زیرا بیشتر ما مدام این کار را انجام می دهیم. اما برای فهمیدن اینکه آیا واقعاً مفید است یا نه ، مستقیماً از گیرنده بازخورد بپرسید که آیا همه اینها منطقی است و آیا او اصلاً معتقد است که این کار برای او مفید خواهد بود؟

 

نوشته چک لیستی ضروری برای جلسات بازخورد اولین بار در مجله تخصصی آموزش و توسعه منابع انسانی ایده. پدیدار شد.


نظرات (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل:
ایمیل:
نظرات: