پرتال مشتریان ایده
RSS Feed
اخبار
Feb
21
مدل های منابع انسانی: مدل زنجیره ارزش
ارسال شده توسط hkh در 1402/12/2 ساعت 08:51

یکی از شناخته‌شده‌ترین مدل های منابع انسانی، زنجیره ارزش است. این مدل بر اساس کار پاو وریچاردسون(۱۹۹۷) است و در مورد نحوه عملکرد منابع انسانی به مدل‌های قبلی تفاوت‌های ظریفی را اضافه می‌کند.


ادامه مطلب »



Feb
19
مدل های منابع انسانی: مدل ۸ جعبه‌ای
ارسال شده توسط hkh در 1402/11/30 ساعت 12:41

مدل ۸ جعبه که توسط پل بوسلی طراحی شده است، هشت عامل خارجی و داخلی که بر کارایی شیوه‌های منابع انسانی تاثیر دارند را نشان می‌دهد. زمینه بازار عمومی خارجی، زمینه بازار جمعیت خارجی، زمینه نهادی عمومی خارجی و زمینه نهادی جمعیت خارجی از جمله عوامل خارجی هستند که بر نحوه انجام


ادامه مطلب »



Feb
17
مدل های منابع انسانی: مدل علیت استاندارد
ارسال شده توسط hkh در 1402/11/28 ساعت 12:42

مدل علیت استانداردبرگرفته از بسیاری از مدل‌های مشابهی است که در دهه‌های ۹۰ و اوایل سال ۲۰۰۰ منتشر شدند. بر اساس این مدل، منابع انسانی تنها در صورتی موثر خواهد بود که استراتژی آن با استراتژی کسب‌وکار همراستا باشد.


ادامه مطلب »



Jan
15
چالش های مدیریت منابع انسانی – بخش ۲
ارسال شده توسط hkh در 1402/10/25 ساعت 10:19
افزایش نیروی تحصیل‌کرده و کاهش نیروی کار فیزیکی

با افزایش امکانات آموزشی امکان تحصیل برای عموم اقشار جامعه فراهم شده و افزایش سطح تحصیلات ناخودآگاه توقع افراد از شغل آینده را نیز تغییر داده و بسیاری از افراد به‌دنبال مشاغل اداری و غیر یَدی خواهند بود.

راه حل این
ادامه مطلب »



Jan
14
چالش های مدیریت منابع انسانی – بخش ۱
ارسال شده توسط hkh در 1402/10/24 ساعت 10:11
تنوع نیروی انسانی

کارکردن با انسان‌هایی که تفاوت‌های زیادی باهم دارند، از چالش‌های منابع انسانی است. وجود افراد مختلف که از نظر سلیقه‌ها، زمینه‌های خانوادگی، فرهنگ، وضعیت مالی، سبک زندگی، اصالت، نژاد، جنسیت، روستایی و شهری‌بودنِ گویش‌ها و لهجه‌ها، سطح تحصیلات


ادامه مطلب »