پرتال مشتریان ایده
RSS Feed
اخبار
Mar
6

جایزه ملی کیفیت مالکوم بالدریج بالاترین جایزه کیفیت در سطح جهان است که در صورت برخورداری سازمان‌ها از استانداردهای کیفی تعیین شده به آن‌ها اعطا می‌شود. از ۱۰۰۰ امتیاز اختصاص داده شده به ابعاد مختلف مدیریت کیفیت برای این جایزه، شیوه‌های مدیریت منابع انسانی دارای ۱۵۰ امتیاز هستند؛ مانند توسعه کارکنان، مشارکت و درگیری، توانمندسازی و غیره که بر ابعاد دیگر جایزه تأثیر گذاشته‌اند. در واقع این مدل بر رضایت مشتری تمرکز دارد و نیازهای مشتریان را تعریف می‌کند. مدل بالدریج بر نقش ۵ جزء منابع انسانی تأکید دارد که همه این موارد در قالب چندین فعالیت تقسیم شده‌اند:

  • برنامه‌ریزی منابع انسانی
  • آموزش و پرورش منابع انسانی
  • عملکرد و مقررات منابع انسانی
  • تاثیر منابع انسانی
  • رفاهیات و روحیات منابع انسانی

مدیران منابع انسانی باید سیستم‌های کیفیت را درک کرده و فلسفه و مکانیسم جایزه بالدریج را در سازمان پیاده‌سازی کنند تا بتوانند از شیوه‌های مناسب منابع انسانی استفاده کنند.

Rate this post

نوشته مدل های منابع انسانی: مدل بالدریج اولین بار در مجله تخصصی آموزش و توسعه منابع انسانی. پدیدار شد.


نظرات (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل:
ایمیل:
نظرات: